Monday, August 23, 2010

aku suka kartun..

aku dah besar..
tp aku suka kartun..
zaman sekolah dulu aku kumpul kartun dr suratkhabar
(masa tu blum ade komik2 nih)..
kartun yg aku kumpul antaranya:-

cerita bersiri tajuk 'uda dan dara'
hero nya samseng ada parut kat dahi..
heroin nya baik dan kaya giler..konflik
aku kumpul tampal dlm buku exercise biasa..
bila rajin aku belajar melukis dengan cara cari kertas minyak dan surih gambar /kartun tsb
takde kertas surih, aku pakai minyak rambut sapu atas kertas kosong pas kering surih atas tuh..
kesian kan..aku org miskin..
sayangnya koleksi tuh dah hilang..

skolah menengah, ada banyak majalah kartun..
antara yang femes time aku tuh Gila-Gila..
aku suka kartun tajuk Aku Budak Minang & Aca dan Atuk



time 'U' aku giler Dragon Ball.
Tiap2 minggu beli.. hasilnya dapatlah satu koleksi komik Dragon Ball..buku 1-43 (klu x silap)
watak fevret bezita.. sampai apa2 email/id aku masa tu  smua bezita_m.. (skrang da tukar)

satu lagi komik kung fu.. macam2 jenis..

skrg dah keje..
masih baca komik.. esp komik2 dr Komik M yg berunsur islamik.. layan gak

dah baca belum? dlm nie ada satu citer yg menyayat hati.. musti leleh punyer..
 
rasa macam nak wat /lukis komik sdri?
buleh refer sini..
 
byk citer / idea terperangkap dlm otak ni..
tp hold dululah.. coz jd director create citer/play/lakonan kat skolah pun best gak..
next projek.. drama /filem pendek
citer apa yer?...
nak pikir dulu.. 

No comments:

Post a Comment