Saturday, November 27, 2010

teman2 kecil..

25/11/2010
hari nie aku ada 2 pkr nak wat..
pertama outing ngan bdk2 aku kat alamanda
second nak hantar brg kat rmh anak ytm..

few days before aku ader pack brg2 nak pindah..
so tgk2 byk jugak baju2, buku2, mainan2 dan rak buku yg elok lg
tp aku x mau bwk blk pindah..
aku pack 4 kotak..
brg bsr x muat ..aku deliver kendian lah
aku call kak f penjaga rmh tsb tnya leh tak aku antar
dia cakap boleh sgt ler
hepi aku dengar
sblm tuh aku dupdapdupdap jugaklah
sbb x pernah wat keje camni..

ini kali ke 2 aku dtg kat rmh ank yatim nie..
kali pertama ke mari krn menjemput 's' keluar bersama bdk2 aku yg lain..
dah janji kan nak belanja... so kenalah tunaikan janji
first time tuh pun dah rasa macam mesra sgt ngan bebudak kt sini..
yg aku kenal kt skola adela bbrp jer..
tp yg aku x pernah jumpa pun cam kenal sgt ngan aku..
esp yang kecil2 nie
walaupun x pernah kenal sblmnya..
mesra amat..
salju jer hati rasa..

spt dijanjikan aku jemput dulu budak2 aku yg nak g alamanda ni dulu
on the way aku singgah rumah ank ytm nie and drop brg2 yg aku dah pack tu
i thought just that la
plus klu ada 's' nak ajak lah dia join kwn2 dia nie skali
tp 's' x der dia balik umah fmily dia..
xpalah.. :_(   huhu...

byk budak2 situ..
akak f sibuk msk..
antara reramai tu, these two girls mintak aku bacakan buku2 yg aku bg nie
dah kena himpit kanan kiri.. bergantung2 kt kaki lg..
x sampai hati nak tinggal..
akupun layan lah..
seronok jugak layan derang..
demanding my attention..
yg laen pun sama ader jer nak tegur aku..
nmpk rehan yg kecil pegang baby kecil..
dlm hati rasa sayu... anak kecil nie dah boleh pgang tgjwb camni
klu adik aku ... harap lah.. haha
tp aku tpaksa pergi coz bdk2 aku dah tunggu kat keta..
aku janji nnti sok aku dtg lagi..
pndai2 jer aku wat janji.. apalah aku ni
kami pun rush nak gi tgk harry potter kat alamanda
sampai ngam2 kul 12.15 tgh

ngangkung ke HP
ngangkung ke HP
last2 pilih HP
mmg aku nk tgk sgt HP
aku tgk smua episod so far..but i
should pilih ngangkung sbb bila dh tgk ..
ada part dot...2 skit dlm HP
x sesuai amat utk bbdak br nak akil baligh ni..
so kena ceramah agama skit lah ngan aku smua
'kita janganlah terpengaruh dgn budaya barat.. itu bkn cara kita'
after that .. mkn2 kat medan selera..
gila lah layan derang nie
seronok gak.. cam budak2 aku jdiknyer..
layan ajelah.. wat x peduli jer kt org keliling
bdk2 suka citer pasal mamat ensem lah apelah...
pkr2 merapu.. tak kuasa aku.. tp aku layan ler..
mana2 boleh aku selitkan unsur2 nasihat skit..
biasalah..
dah cikgu tu cikgu jugak erk..

on the way blk.. derang call 's'
suara garau jwb..kalut derang..bpk dia jer..
pas2 's' jwb lah
riuh satu keta...
akupun tumpang skaki..
sihat ka?
sihat..
tinggal mana?
pandan indah
ok..
naik skola nnti blk sini ka?
haah..
rindu awak la..
nnti cikgu krim 'buku' kat bebudak nie eh

senyum lebaq aku sampai blk .. :)

ps: making others happy will also make oneself happy. sometimes its not what u give thats matter but the moments u share is precious.. wish i can give more than just time which i dont really have that right now..

No comments:

Post a Comment